یادداشت های یک افسر جوان

دانشجویان،افسران جوان جبهه مقابله باجنگ نرم هستند.حضرت امام خامنه ای

یادداشت های یک افسر جوان

دانشجویان،افسران جوان جبهه مقابله باجنگ نرم هستند.حضرت امام خامنه ای

حکایت فراموشی اصلاح طلبان

حکایت فراموشی اصلاح طلبان


هفته گذشته برنامه دیروز امروز فردا میزبان دکتر روح الامینی و خانم دکتر ابتکار بود.روح الامینی پسرش را در جریان فتنه 88 در حادثه ای مشکوک از دست داده است با این حال از این امتحان الهی پیروز بیرون آمد و تا امروز سخنی از زبانش جاری نشد که موجب سوءاستفاده دشمنان نظام شود.او جوانمردانه صبر کرد و چه صبر زیبایی...

و اما در مقابل، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور سابق ، از چهره های حامی فتنه،در این برنامه زنده،‌ ضمن نشر اکاذیب متعدد و قلب بسیاری از واقعیات، با لحن طلبکارانه، خواسته های سیاسی و تکراری این جریان را مطرح کرد. 


اصلاح طلبان که سری جدید مناظره های سیما به آنها ساخته است باز عرصه را برای تاخت و تاز مهیا دیده اند و هیچ خط قرمزی برای خود متصور نیستند.جای تعجب است که این افراد از گذشته خود خجالت نمی کشند؟ آن از اصغر زاده که با کمال پررویی، امروز  دلسوز حقوق مردم شده و گویا فراموش کرده که یکی از بزرگترین فسادهای مالی کشور در دوره حضور اسفبار او و همفکرانش در شورای شهر و شهرداری تهران رخ داد.کاش آن زمان هم به یاد مردم بود.

و این هم از طنزهای آخر هفته خانم ابتکار :

ایشان گفته اند: «امروز دانشجو به خاطر فعالیت در انجمن اسلامی ستاره دار می شود.»

در مورد تاریخچه ستاره دار شدن دانشجویان که یکبار دکتر احمدی نژاد در جریان مناظره ها توضیح داد که در زمان اصلاحات مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی با امضای رئیس جمهور وقت به تصویب رسید که بر اساس آن اگر علیه دانشجویی در هر کمیته انضباطی حکمی صادر شود هیچ مرجع دیگری حتی دیوان عدالت اداری که تنها مرجع تظلم خواهی است، حق ورود به این پرونده را ندارد. ولی در حال حاضر طبق هماهنگی وزارت علوم با دیوان عدالت اداری، دانشجویان علیه هر رایی که برایشان صادر شده در دیوان عدالت اداری حق اعتراض دارند.پیش کشیدن دوباره این موضوع برای خانم ابتکار حکم تف سربالا را دارد.(تصویر مصوبه کمیته انضباطی دانشگاهها در زمان اصلاحات)

خانم ابتکار گفته اند:« وقتی رسانه نتواند گفتمان منتقدین را منتقل کند و فضا به گونه ای باشد که هرکس انتقاد کرد، عامل بیگانه تلقی شود و مورد اتهام قرار گیرد، فضاغبارآلود می شود. بسیاری از اصلاح طلبان در این مدت سفرخارجی نداشتند چرا؟ به دلیل همین فضای اتهام زنی که برای خیلی از آنها پیش آمد. وقتی فضا ازاعتدال خارج شود کسی که عمرش را برای انقلاب فداکاری کرده تنها به خاطر یک حرف در معرض اتهامات عجیب و غریب قرار می گیرد.»

خب شاید ایشان راست میگه و این حرفها همش تهمته.چون هیچکدام از آن چند صد نفر اصلاح طلب(فراری)که از تشکلهای غیرقانونی یا بعضا از دولت اصلاحات به اقصی نقاط جهان! انتقالی گرفته اند،نگفته که من جاسوس بودم یا قصد براندازی داشتم ولی خانم ابتکار نگفته که چطور این افراد خیلی اتفاقی از BBC،VOAویا موسسه مطالعاتی جورج بوش سردر آورده اند؟!( به عنوان نمونه،خارج شدن محسن سازگارا از وطن،استقبال باشکوه از طرف ثروتمندان ایرانی در هتل هیلتون لندن ودرآخر به بهانه معالجه به آمریکا رفتن و در کنار سلطنت طلبها، فرقه رجوی، دخیل به امامزاده کاخ سفید بستن و حالا هم که علنا حقوق بگیر موسسه مطالعاتی جورج بوش شده است و یا ابراهیم نبوی که نامه سرگشاده به اتحادیه اروپا می نویسد و از آنها تقاضای دریافت پول برای راه انداختن تلویزیون دیگری برای مبارزه! با رژیم حاکم بر ایران میکند و آخرین آن بابک داد(کاتب خاتمی)که در مقاله اخیر خود به اوباما پیام می دهد که دوازده میلیارد دلار ضبط شده توسط دولت آمریکا را نه به دولت احمدی نژاد، بلکه به ایشان و همفکران ایشان بدهد تا با رژیم ایران مبارزه کنند.سوال آن است که آیا این افرادعامل بیگانه نبودند وبقایای داخلی آنان در پازل دشمن حرکت نمیکنند که حالا باید به آنان اعتمادکرد و فضاداد؟محض یادآوری همفکران سابقاًمنتقد! و فراری ایشان به چند نمونه اشاره می کنیم:علی افشاری،  اکبرعطری ،  محسن سازگارا ، ابراهیم نبوی ، بابک داد ،مسعود بهنود، عطااله مهاجرانی، محسن مخملباف، فاطمه حقیقت جو ، فریباداودی مهاجر ،اکبرگنجی، رجبعلی مزروعی، مهرانگیزکار،علیرضانوری زاده،مسیح علی نژاد،عبدالکریم سروش و...)

ایشان گفته اند:« دانشجوی امروز برای فعالیت خود باید هزینه بدهد، پس ترجیح می دهد فعالیت نکند و به بی تفاوتی می رسد. برای استمرار جنبش و فعالیت دانشجویی باید فضا تعدیل شود و این فرصت و اجازه برای طرح آزادانه مسائل باشد و تهدید تلقی نشود »

انتظار نمی رفت ایشان خیلی زود وقایع دو دهه حاکمیت اصلاح طلبان را فراموش کنند.به عنوان نمونه پرویز امینی،دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص نحوه برخورد مدیریت دوم خرداد با اتحادیه متبوع وی می افزاید«در یک نمونه در سال 82 در مقابل وزارت علوم تجمعی اعتراض آمیز برگزار کردیم، مسئولین وقت وزارتخانه نیز برخورد تندی با دانشجویان کردند. بعد آقای معین نامه‌ای به آقای خاتمی نوشت که درخواست کرد با دانشجویان برخورد امنیتی و قضایی بشود که آن نامه موجود است و در آن زمان عین نامه مذکورمنتشر شد. این نامه واقعیت ذهنیت آنها درباره دانشجو، دانشگاه، آزادی، حق انتقاد و مخالفت و... را بازگو می کندو به عنوان یک سند محکم می تواند مفسر دوره اصلاحات و حاملان اصلاح طلب آن باشد.»

خانم ابتکار ادعا کرده:« آقای خاتمی نشست هایی با دانشجویان داشتند و دانشجویان خیلی راحت ایشان را نقد می کردند و خیلی راحت مسائل را میگفتند و بعد هیچ اتفاقی نمی افتاد. الان در شرایطی هستیم که دانشجویانی در تنگنای شدید و در بند هستند به دلیل انتقاداتی که مطرح کردند مثلا نسبت به دولت.»

این ادعا نیز در حالی صورت می گیرد که در سال 83 وقتی خاتمی مورد اعتراض دفتر تحکیم وحدت (طرفداران دیروز خود) در دانشگاه تهران واقع شد با لحنی به دور از ادب و شان رییس جمهور یک کشور، دانشجویان را به اخراج از سالن تهدید کرد و گفت:شما مگه چند نفرین که هو می کنید؟!کاری نکنید که بگم از سالن بیرونتون کنند، آدم باشید،امروز در اردوگاه اصلاح طلبان صداهایی می شنویم که دشمنان این ملک و ملت دارند آن را بیان می کنند.

و در مقابل در سال 85 وقتی دکتر احمدی ن‍ژاد در دانشگاه امیرکبیر مورد توهین دانشجویان افراطی مورد حمایت اصلاح طلبان قرار گرفت و حتی عکس وی به آتش کشیده شد، از دوست داشتن همه دانشجویان توسط خود سخن گفت: همه شما رو همچون فرزند خودم دوست دارم و خدا شاهد است حاضر نیستم به جوانانی که احساسات پاک خودشان را با شور جوانی خود اینجا بروز دادند حتی تذکر هم داده شود. آمریکایی‌ها بدانند اگر هزار بار در راه آرمانهای این ملت همه وجودمان بسوزد  یک سانتی متر از آرمانها عقب نشینی نخواهیم کرد..  

 

در ادامه ابتکار افزوده است:«چقدر اساتید ما دچار معضلات و محدودیت‌ها شدند. ما اگر از این فضای اتهام زنی عبور کنیم و اجازه نقد و بیان واقعیت ها  داده شود، مسائل حل خواهد شد.»

 چگونه است که خانم ابتکار که در دانشگاه تربیت مدرس تدریس می کند، به تدریس خود ادامه می دهد و از تریبون رسانه ملی نیز حرفهای خود را آزادانه می زند و هیچ هزینه ای هم پرداخت نمی کند؟این چه خفقانی است که بسیاری از اساتید اصلاح طلب مانند علی شکوری راد (عضو حزب منحله مشارکت)، الهه کولایی (عضو حزب منحله مشارکت)، رسول منتجب نیا (قائم مقام کروبی در حزب اعتماد ملی)، رحیم ابوالحسنی (رییس دفتر سیاسی حزب اعتمادملی)، محمد جواد حق شناس (عضو حزب اعتمادملی) و ... در دانشگاه های تهران، شاهد،‌ آزاد و ... به تدریس مشغول هستند و آزادانه به بیان عقاید خود می پردازند اما معصومه ابتکار از وجود مشکل برای اساتید اصلاح طلب سخن می گوید؟آیا اخراج اساتید مذهبی در دوران اصلاحات از دانشگاه های اصلی کشور مانند دکتر موسی نجفی به همین زودی از حافظه تاریخی اصلاح طلبان فراموش شده یا بیان حقیقت برای آنها تلخ و ناگوار است؟در 8 سال دوران اصلاحات بیش از 200 نفر از بهترین اساتید مذهبی دانشگاه های کشور از جمله بسیاری از اساتید دانشگاه تهران از دانشگاه ها اخراج شدند.

و سخن آخر اینکه به نظر می رسد حضور برخی از چهره های سیاسی-که نه تنها طی سالهای گذشته مرزبندی مشخصی با جریان فتنه نداشته اند بلکه به صورت جدی به دفاع از جریان فتنه به عنوان یکی از خطوط قرمز غیر قابل چشم پوشی نظام پرداختند- موجب شده است تا این برنامه ها به خوراک مناسبی برای رسانه ها و جریانات مخالف نظام مبدل شود.بنابراین انتظار می رود رسانه ملی با یک راهبرد مشخص و دقت کافی در انتخاب مهمانان،روند موجود را اصلاح کند.

نظرات 7 + ارسال نظر
خلیلی جمعه 24 آذر 1391 ساعت 12:51 ق.ظ

قالب وبلاگ تون بسیار زیباست.
من برنامه ی مذکور را ندیدم ولی اینچنین سیاه و سفید کردن اصل موضوع رانمی پسندم.فضای فکری دانشجو به نظر بنده می بایست عاری از هیاهو باشد.و بیانش نرم و استدلالگر.
یک پیشنهاد هم دارم.برای اینکه مطالبتون خوانده بشود نو به نو آن ها را عوض نکنید اجازه دهید هنگام افت محسوس مخاطب به روز شود.

سلام
مطلب کاملا مستند بود و عین حقیقت.
ما که مثل شما مخاطب میلیونی نداریم که افت کنه!
ممنون از نظرتون

محسن شیرازی جمعه 24 آذر 1391 ساعت 03:58 ب.ظ

سلام خدمت اقا حامد


این اقای اصغر زاده وقتی در شورای شهر بود از مخالفین روند کاری شورا بود حتی بیشتر اوقات اسناد فساد اقتصادی اعضای شورا رو منتشر میکرد و بسیار منتقد بود

اون موسسه مطالعاتی هم که فرمودید فکر کنم جورج سوروس منظورتون بوده که اشتباها جورج بوش درج شده

ارادت داریم

سلام
1-همه اذعان داشتند که مجادلات سیاسی، شورای اول را به بی راهه­ای کشاند که جز پرتگاه انحلال مقصدش نبود.
شورای شهر اول بیش از حد به سیاسی کاریها کشیده شد و صحنه شورا مبدل به درگیری های بین شهردار و اصغرزاده گشت که به جای خدمت به مردم به سهم­خواهی و منازعات بی­حد و پایان پرداختند.
2-موسسه مطالعاتی جرج بوش صحیحه.در آمریکا معمولا به اسم روسای جمهور موسسات مطالعاتی تاسیس میشه.
(George W. Bush Presidential Center)

ممنون از نظری که گذاشتی

خلیلی جمعه 24 آذر 1391 ساعت 08:10 ب.ظ http://www.haleno.blogfa.com

با مطلب((بررسی علل عقب نشینی نظام فکری))پذیرای مدیران وبلاگ محترم هستم.

خدمت میرسیم

خلیلی پنج‌شنبه 30 آذر 1391 ساعت 12:09 ق.ظ http://www.haleno.blogfa.com

سلام
برادر ملک نه به آن شور آمدن نه به این تلخی رفتن.
با اینکه قالب جدید جینگول تره ولی قبلی قشنگ تر بود.البته به نظر من

سلام
ما که جایی نرفتیم،ما هستیم!
چشماتون جینگول و قشنگ می بینه.

\\\\\\\\\\\\\ پنج‌شنبه 30 آذر 1391 ساعت 02:03 ب.ظ

کسى از شما حق ندارد از هیچ یک از یارانم چیزى به من بگوید؛ زیرا دوست دارم در حالى که چیزى از شما در دلم نیست به سویتان بیایم.

مکارم الاخلاق، ص 17

"کلمه الحق یراد بها الباطل"شما سخن حقی می گویید ولی هدف باطلی از آن دارید.
بصیرت و روشنگری وظیفه ای است که حضرت بر عهده یارانشان گذاشته اند

سعید قدسی سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 07:01 ب.ظ http://www.beheshtiane-zamin.blogfa.com

عالی بود

سلام
ممنون

سردار دوشنبه 11 دی 1391 ساعت 03:19 ب.ظ http://www.sardar85.blogfa.com

سلام با غرب زدگی بروزم.یا علی

سلام
خدمت میرسیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد