ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
اسفندیار مشایی:
«بحران اقتصادی جهان دوره فراگیری طولانی و عمیقی دارد و به همین علت نمی توان با
برنامه های صرف اقتصادی با آن مقابله کرد».
خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/11/87
اسفندیار مشایی:
«هنر ناب، تبلوری از زیبایی است و از آنجا که زنان خود مظهر جمال هستند، نقش انکارناپذیری در
خلق آثار هنری برجسته و زیبا دارند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/05/83
به دلیل عدم شناخت از ابعاد مختلف موسیقی به عنوان یکی از زمینه ها و ابزارهای مهم هنری در
انتقال پیام و مفاهیم بالنده،از اثرات این هنر در زندگی آرام و ایجاد فضای شاد و پر تحرک و متین
محروم هستیم . در بخشهایی از دنیای موسیقی در گوشه خانه ها ، درخلوتها آرامش عمیقی را به
انسانها می بخشد و در بخشهایی دیگر ، به عنوان وسیله ای مخرب ، انسان را با غفلت و از
خود بیگانگی از حرکت در مسیر سعادت و سازندگی باز می دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/08/83
موسیقی این مرز و بوم در صورت ایجاد زمینه ها و شرایط مساعد می تواند مرزها را درنوردد
و پیام آور کمال و انسانیت برای جهانیان شود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/05/84
«صنعت فرش در ایران نقش انتقال مفاهیم فرهنگی را از گذشته های دور به نسل کنونی ایفا
کرده است».
خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/07/82
چرا بعضی شبکهها
«هوگو چاوز» را تخریب میکنند؟!
این مطلب خیلی وقته که آماده است؛ فقط ادای احترامی به "هوگو چاوز" رئیس جمهور ونزوئلا؛ امـّا به دلیل مسائل پیش آمده در مراسم تدفین، با اندکی تأخیر تقدیمتون میشه!
نهتنها در آمریکا،
بلکه در برخی روزنامههای ایران نیز، «چاوز» را تخریب میکنند!
چرا؟؟
مثلاً این عکس را نگاه کنید:
روزنامه اصلاحطلب "شرق"، او را در حالی که دارد صلیب را میبوسد(!)
"سوسیالیست سرسخت" مینامد..!!!
شاید مطلب زیر، گوشهای از دلایل آن را بیان کند:
دل سپردیمـ به آن معجزه ی ِ چشمانت...تا که آباد کنی خانه ی ویران شده را....
سلام به همه هم سنگری ها ...
سال نوتون مبارک
با توجه به اینکه نوروز امسال و چند سال آینده مصادف با ایام فاطمیه است و افراط و تفریط هایی از طرف بعضیصورت میگیره،خوبه که نظر رهبر انقلاب را درباره نحوه ی برخورد با مناسبتهای مذهبی مرور کنیم تا برخی ابهامات در این زمینه برطرف بشه:
«مسألهى دیگر، مسألهى روضههاست. روضهخوانى و سینهزنى باید باشد؛ اما نه در هر عزایى. این را بدانید که روضه خواندن و گریه کردن - آن سنت سنیه - مربوط به همهى ائمه نیست؛ متعلق به بعضى از ائمه است. حالا یک وقت در جمع و مجلسى کسى روضه اى مىخواند، عدهاى دلشان نرم مىشود و گریه مىکنند؛ این عیبى ندارد. اصلاً عزادارى کردن یک حرف است، روضهخوانى و سینهزنى راه انداختن یک حرف دیگر است. روضهخوانى و سینهزنى راه انداختن، مخصوص امام حسین است؛ حداکثر مربوط به بعضى از ائمه است؛ آن هم نه به این وسعت. مثلاً در شب و روز تاسوعا و عاشورا بخصوص، در شب و روز بیستویکم ماه رمضان، سینهزنى و عزادارى و برپایى جلسات خوب است؛ ولى مثلاً در مورد حضرت موسىبن جعفر (علیهالسّلام) - با اینکه وفات آن بزرگوار از وفاتهاى داراى روضهخوانى است - من لزومى نمىبینم که سینهزنى بشود؛ یا مثلاً در سالگرد شهادت حضرت زهرا (سلاماللَّهعلیها) مناسبتى ندارد که ما بیاییم نوحهخوانى و سینهزنى کنیم؛ بهتر این است که در آن موارد، شرح مصایبشان گفته بشود. شرح مصایب، گریهآور است.
... امام یک وقت در اوایل انقلاب در سخنرانیهایشان از معاویه به صورت طعنآمیزى اسم مىآورند. شما مىدانید که من مدتى را در بلوچستان بودم و با خیلى از علماى آنجا دوست نزدیک هستم. مردم و علماى سنى آن منطقه، معاویه را مقدس مىدانند. به امام عرض کردم که در طرف شرق کشورمان، چند صد میلیون نفر معاویه را محترم مىشمارند و او را خالالمؤمنین مىدانند - البته بحق یا بناحق آن، مربوط به جلسهى بحث است - یعنى مسلمانان هند، پاکستان، بنگلادش و افغانستان اغلب سنى حنفىاند؛ اینها معاویه را محترم مىشمارند. امام گفتند عجب، من نمىدانستم! من بعد از آن در طول این ده، یازده سال یک جملهى طعنآمیز از امام راجع به معاویه نشنیدم. من خودم در نماز جمعه راجع به جنگ صفین و سایر جنگهاى امیرالمؤمنین صحبت مىکنم؛ اما اهانت نمىکنم. تاریخگویى، یک حرف است؛ اهانت، حرف دیگرى است.»
بیانات در دیدار اعضاى گروه ویژه و گروه معارف اسلامى صداى جمهورى اسلامى ایران